Chatszoba, Messenger, fórumok, blogok, kommentszekciók, FaceTime, közösségi platformok… Amióta létezik internet, rendszeresen újra kell értelmeznünk, amit a kommunikációról tudtunk. A mai Popfilterből kirajzolódik, hogy mennyire széles a lehetőségek választéka, amit az online kommunikáció adhat nekünk, ugyanakkor az is, hogy mennyire új és képlékeny minden még, s emiatt elengedhetetlenül fontos, hogy észnél legyünk. Sőt: akár másoknak is segítsünk észnél lenni. Legyen szó karrierépítésről vagy az ország másik felében élő családunkkal való kapcsolattartásról, ha okosan használjuk az internetet, minden sokkal egyszerűbb. „Lejárt szavatosságú” emojik és felfutó platformok, legendás online terek, kommunikációs csatornák, amelyek áldásnak, és olyanok, amelyek inkább átoknak számítanak: ezekről mind-mind szó esik, és közben, ahogy azt megszokhattátok, jönnek a sztorik is. A Popfilter tavaszi évadának partnere a Yettel, és olyan témákat járunk körül, amelyek alapjaiban befolyásolják a populáris kultúra alakulását is. Az első epizód vendégei pedig: Linczényi Márkó zenész, műsorvezető és Steigervald Krisztián generációkutató. Popfilter – Szűrjük a zajt!
–
Ezúttal nemcsak hallgathatod, hanem nézheted is a Popfilter epizódjait:
„Egy piperkőc, arrogáns csajozógépből, egy ficsúrból egy normcore apává faragódtam” – magunk sem fogalmazhattunk volna jobban. Linczényi Márkó tényleg a szemünk előtt nőtt bele az életbe, és jutott el a The Kolin glampop frontemberségtől a kétgyerekes, átgondolt kispapaságig. Itt az új Elviszlek, nézzétek:
A Ki vele! ötödik epizódjában az öregedés a téma, amiről Pásztor Erzsi színész, Linczényi Márkó zenész, műsorvezető, Bányai Judit influenszer, dr. Márky Ádám orvos, longevity-szakértő, D. Tóth Kriszta és Csepelyi Adrienn moderátor beszélgetnek.
Egy merő véletlenségből született, döbbenetes eredményű médiakísérlet kapcsán, Dián Dóri a kommentelési kultúra jelenségeinek és a cikkfogyasztási szokásainknak próbált utánajárni. (A cikket érdemes elolvasás után kommentelni...)
Both Gabi dr. Kádár Annamária pszichológus, Steigervald Krisztián generációkutató, illetve az ismerősei segítségével annak járt utána, vajon mi a boldogság, dönthetünk-e felőle, és mi változik a boldogságra való képességünkben, mire felnövünk.
Miért nem akarnak dolgozni a mai fiatalok? (Spoiler: akarnak, csak másként mint a szüleik.) Miért fog össze nagyszülő és unoka a szendvicsgeneráció ellen? Mi a béke útja, és mit adhatunk egymásnak, ha odafigyelünk?
Csalódott vagyok. Megint. Elindultam egy pályázaton, amin nem értem el helyezést. És nem csak hogy csalódott vagyok emiatt, de megkérdőjelezem minden eddigi elért eredményemet. Megint. Ismerős? Üdv a klubban. De honnan jön ez? Át lehet fordítani a kudarcot sikerré? És mi van, ha egyébként, amit kudarcnak vélünk, valójában nem is az?
Egyetlen TikTok-videó is elég, hogy vásárlási trendet indítson. Az ünnepi szezonban az ajándékozásra fókuszáló kampányok és hashtag-ek milliárdos forgalmat generálnak.
Az ünnepnek érdemes megadni a módját, ezért a karácsonyi terített asztalon akkor is dukál valami finom nedű, ha amúgy a hétköznapokon kerüljük az alkoholfogyasztást.