A pedagógus nem pszichológus, de a szülővel együtt sokat tehet a tinik lelki jóllétéért
Mindent bele! a kamaszok mentális egészségéről
Támogatott tartalom
Mi történik egy osztályban, ha egy vagy több tanuló mentális nehézségekkel küzd? Miért fontos, hogy hogyan reagál a helyzetre a pedagógus, mi tartozik az ő kompetenciájába? Mit tehet a szülő, a tanár, pláne ha a pszichológusoknál, pszichiátereknél is hosszúak a várólisták? Mit üzen a kortársaknak, ha egy diák speciális bánásmódban részesül valamilyen pszichés probléma miatt? A legtöbb mentális zavar nemcsak jelen van az iskolai közösségekben, de nem is múlik el néhány hét vagy hónap alatt, ami nem könnyíti meg az amúgy is leterhelt tanárok dolgát. Messiás-kompexus, valódi esélyegyenlőség és a pedagógusok számtalan szerepe a tanításon kívül a Mindent bele! következő adásában. Milanovich Domi pszichológus-újságíró beszélget a Richter Anna-díjas KórházSuli társalapító igazgatójával, Tóthné Almássy Monikával, Szily Nóra újságíró, pszichológus, coach-csal és Balatoni József, Jocó bácsi pedagógussal.
–
Itt tudjátok meghallgatni:
A KórházSuli mentális egészséggel foglalkozó, pedagógusok számára készült anyagát ITT találod.
A beszélgetésben elhangzott Richter Anna Díjról néhány fontos információ:
A díj célja, hogy olyan projektek megszületését tegye lehetővé, melyek hozzájárulnak a hazai egészségügy és oktatás fejlesztéséhez, az ott dolgozók munkakörülményeinek jobbá tételéhez, és össztársadalmi változásokat indítsanak el mindannyiunk életminőségének javítására.
November 24-ig lehet újra pályázni a Richter Anna Díjra, ITT találjátok az ehhez szükséges információkat.
Itt találjátok a többi Mindent bele! epizódot: